Jobdirumah : Berjaya Dengan Hanya 10 Langkah

Hari ini Sya bagi anda dorongan untuk anda ambil langkah baru dan mulakan hari esok dengan kepuasan tak ternilai hanya dengan sepuluh langkah mudah.

Penat nak baca jobdirumah punya keterangan dan detail panjang berjela? Ini Sya mudahkan…

[1st] Cara paling mudah untuk anda mula bekerja dari rumah adalah dengan klik link dibawah dan terus beli modul jobdirumah.com.

[2nd] Login masuk jobdirumah.com dan daftar email untuk terima job alert yang akan dihantar kepada anda setiap hari .

Sya sarankan untuk anda membuka email khusus hanya untuk jobdirumah.com, Sya tekankan disini, mungkin anda akan mula bekerja dari rumah tetapi pastikan anda bahagikan kerjaya dan peribadi sebaiknya…

[3rd] Apabila anda terima modul, ambil masa secukupnya untuk memahami modul dengan baik kerana ia akan beri effect result kerja anda nanti, cuba ambil masa satu hari untuk membaca modul dan fahami video step-by-step tutorial yang disediakan, dan satu hari lagi untuk anda daftar dengan job site terpilih (ikut kepada kemahiran dan kemudahan anda) seperti yang disarankan jobdirumah.

[4th] Anda akan terima email tawaran kerja dari jobdirumah sehari selepas anda mendaftar email anda, dan anda boleh mula membida kerja(lebih dipanggil projek)

Sya sarankan untuk anda mula dengan membida projek kecil dengan jumlah upah rendah, mereka biasanya mencari new beginner dan lebih terbuka dan kerja yang ditawarkan juga lebih mudah, kebanyakan projek besar dengan upah tinggi lebih memandang dan mengupah pekerja yang lebih berpengalaman dan terlatih. Sya hanya bermula dengan upah USD20-USD50 per project dan hanya memperolah lebih kurang RM600 pada bulan pertama, tetapi setiap bulan Sya mengambil initiative dengan cara menambah jumlah projek dan menaikkan lagi nilai upah.”

[5th] Bidaan bulanan untuk anda bagi setiap site adalah terhad jadi gunakannya sebaik mungkin, cari projek yang benar-benar bersesuaian dengan kemahiran dan kelayakan anda kerana hasil kerja anda bergantung sepenuhnya pada kemahiran anda.

[6th] Bersikap telus, pastikan anda fahami dengan betul syarat projek yang ingin anda bida, jangan menipu dan terikut-ikut dengan bidaan pembida lain, bida mengikut keupayaan dan kesesuaian masa anda, kerana hasil kerja anda akan menjadi testimony buat syarikat lain untuk mengambil anda bekerja dengan mereka in future bids.

Jika hasil kerja you all sangat memuaskan, jangan terperanjat jika syarikat tersebut menawarkan lagi kerja kepada you all tanpa memerlukan bidaan dari you all, Sya paling suka kerja yang berterusan dan projek berantai, setiap bulan Sya sudah ada project tetap masuk ke inbox, tak payah susah-susah membida. Syarikat ini juga biasanya akan meninggalkan review di main page you all, jika bagus kerja you all, baguslah reviewnya jika tidak, faham-faham sendirilah.”

[7th] Kebanyakan site yang tersedia adalah dari luar negara (international), semua navigasi adalah didalam Bahasa Inggeris, jadi pastikan anda boleh memahami Bahasa Inggeris dengan baik.

[8th] Noted scope ketujuh, sila buka akaun Paypal, kebanyakan site membayar upah melalui akaun Paypal, jobdirumah ada menyediakan cara-cara membuka akaun Paypal didalam modul.

[9th] Anda akan dinotifikasi melalui email atau Private Message apabila anda berjaya mendapat projek, pastikan anda mengikut arahan yang diberikan, dan menepati dateline yang diberi dan dipersetujui. Anda boleh berinteraksi secara langsung dengan syarikat jika ada kesulitan dan kemusykilan dalam tugasan.

Ada projek yang inginkan progress harian dihantar setiap hari dan ada projek yang hanya inginkan hasil akhir,ada yang memerlukan anda bekerja secara online dan ada juga yang boleh disiapkan offline(sila refer contoh kerja HERE) mereka akan inform detail berkaitan bila anda berjaya menerima projek nanti…

[10th] Upah akan dibayar apabila anda selesai menyiapkan projek, anda akan dinotifikasi bila bayaran dibuat ke akaun anda, anda juga boleh memohon milestone (bayaran pendahuluan tidak lebih 50% dari upah yang dipersetujui) tetapi ianya sangat tidak digalakkan bagi new beginner, please be demanding only when the time has comes.

Ada syarikat yang membayar langsung bila projek selesai, contohnya jika anda bersetuju untuk menyelesaikan tugasan dalam tempoh lima hari tetapi berjaya menyiapkan tugas hanya dalam tempoh dua hari, mereka akan terus bayar, tetapi ada juga yang hanya akan bayar selepas hari kelima seperti yang dipersetujui, mereka biasanya akan memberitahu anda berkenaan ini bila anda menghantar hasil kerja akhir.”

~*~

Sya’s little talk…

From my experience, I basically just accept one project at time, but always make sure that I also continuously bidding for the next target project, you need to arrange your time wisely since most of the open bidding project has dateline bids time, don’t let your weeks being too full with projects or left it with none (make it ideal, a project a week is just nice).

Jobdirumah often send email update of available job in the morning, so at 8 or 9am Sya will took around 15-20minutes just to bid for the next target project…Sya didn’t really have specific time to work, Sya will do the job when Sya feeling like it, but basically Sya work at night.

Payment are made in USD, most site kept the money in your site account and not directly transfer it to your Paypal, Sya always check the exchange rate first before transferring it to my Paypal, because that way Sya can also earn more with the up & down of the currency too 😀 yes always think a step ahead, you can make simple money in a lot of ways.

Sya will post few of Sya’s project which Sya has been working on before for you guys to see later… [HERE]

So what are you waiting for, start now and waste no more time, you’re just wasted your time for doubting. Who do you want to trust, the peoples who said bad thing about jobdirumah but never actually even try, or me; who are working right now with the help of jobdirumah and simply making money.

The choice is in your hand, you can either stay at home doing and gaining nothing or maybe at your office doing overtime for a very little wage when Sya will be flying to Korea again next week and still has my job secure in my bag pack and the time all for myself and the world to enjoy.

Join Sya at jobdirumah today…

Leave a comment